Üye OlTwitter İle BağlanFacebook ile Bağlan
Yukarı

Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 0/5 - 0 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Rehber] Naryu Sanctum
#1
Selam Arkadaşlar,

Classımıza özel 
Legendary Bracelet elde edeceğimiz Naryu Sanctum zindanını yabancı kaynaklar ve videolardan edindiğim bilgiler doğrultusunda size anlatmaya çalışacağım.

NOT : Bu rehberde anlatılanlar genel olarak zindanın Hard Modu için geçerlidir.EU ve NA serverlarında Normal Mod aşağıda anlatılanlardan daha kolay olması yönünde farklılık göstermektedir.Zindanı yaparak pratik arttıkça bu farklılıkları konuda yenilemeye çalışacağım.


 
1. GRANITE TITAN

m33781.jpg

Bu bossun bir debuff birde yancılar olmak üzere yapılması gereken 2 mekaniği vardır.


Martial Dance Debuff : Boss %100 - %90 aralığında 1 adet çekiç fırlatma hareketinden sonra Martial Dance denilen 2 saldırı yapacaktır.Bunların ilki yakında ki 3 kişiye 2. sini de rastgele olarak 5 kişiye yapacaktır.%90 - %60 aralığında 2 adet çekiç fırlatma harketinden sonra Martial Dance saldırısını yine 2 kez yapacak , %60 ın altına geldiğinde de 3 adet çekiç saldırısı yaptıktan sonra yine Martial Dance saldırısını 2 kez yapacaktır.

Bu Martial Dance denilen saldırılar sizin üzerinizde bir debuff bırakacaktır.


* Bu debufflar üzerinizde 5 kez biriktiğinde sizi direkt öldürecektir.

* Martial Dance saldırısını blocklasanız bile bu debuffı yine alacaksınız.

* Eğer üzerinizde ki debuffların süresi biterse aşağıda anlattığım yancılar evresinin sonunda bossun alan vuruşunda üzerinizde debuff olmadığı için yine öleceksiniz. 

Bu debuffları süresi bitmeden ve 5 kez birikmeden temizlemek için aşağıda anlattığım “Yancılar” kısmında ki işlemi başarılı şekilde yapmanız gerekecektir.



Yancılar (%90-%60-%30) (Normal Mod %70 - %30) : Yüzdeleri geldiğinde boss ortaya atlayarak %90 da 4 adet , %60 ta 4 adet ve %30 da 6 adet yancı çıkaracaktır.Boss bu yancılardan 1 tanesini kendine çekip geri fırlatacaktır.Boss bu esnada etrafında kalkan oluşturacak ve darbe yemez hale gelecektir.Bunu yaptıktan sonra da en uzakta ki parti üyesine 5 adet çekiç saldırısı yapacaktır.Bu saldırı yapılırken diğer parti üyeleri de diğer yancıları aşağıda ki resim gibi sıraya koymalıdır.Bunun içinde her parti üyesi bir yancının agrosunu alarak bossun fırlattığı yancının önüne getirecek ve yancının HP yi %50 nin altına indirip diz çöktürecek.(En uzakta ki yancı bossun fırlattığı yancıdır.) Bunları resimde ki gibi doğru şekilde sıralayıp diz çöktürürseniz eğer boss en uzaktaki yancıya atak yapacak bu atakta sizin getirdiğiniz yancılardan sekerek domino etkisi ile bossa darbe olarak geri dönecektir.Bu darbe bossun etrafında ki kalkanı kıracak ve %10 hp sini götürecektir.Boss ayağa kalktığında bir alan vuruşu yapacaktır.Bu alan vuruşu üzerinizde ki Martial Dance debuffını silecek ve size vuruş gücü verecektir.Bu alan vuruşu yine de size bir darbe vuracağı için kendinizi korumayı unutmayın.


Normal modda yancılarda aşağıda ki resim gibi renkler bulunmamaktadır.Sadece bossa doğru sıralamanız yeterli olacaktır.
011kDW.png

* Bu işlem için bossun fırlattığı yancı ile birlikte toplamda 3 adet yancı yeterlidir.4. yancı yedektir.

* Eğer agrolarını alamayıp hızlı bir şekilde getiremiyorsanız 2x CC ile grab vb. skiller kullanarak yancıları olması gereken yere taşıyabilirsiniz.

* Yancıların agrosunu alamazsanız direkt olarak TANK a yöneleceklerdir.Tek bir vuruş ile agrolarını geri alabilirsiniz.

* Bossun çekiç saldırısını yaptıran parti üyeside bu saldırıyı mümkün oldukça mekaniğin yapıldığı alandan başka yönde yaptırmalıdır.

* %90 ve %60 evresi yukarıda anlattığım gibidir.

Boss %30 olduğunda bu yancılardan 6 adet çıkaracaktır.Bunların 4 tanesı işlemi yapmanız için kullanacağınız gerçek yancılar 2 tanesi sahte yancılardır.Sahte olanlar gerçek yancılardan biraz erken hareket etmeye başlayacaktır.Buna dikkat ederek gerçekleri ayırabilir ve mekaniğe başlayabilirsiniz.Sahte olanlar zaten normal şekilde direk TANK a yöneleceği için gerçeklere vuruş yapın ve agrolarını alın.TANK karakter de bosstan uzak durarak hem çekiç saldırısını yaptırıp hemde sahteleri peşinden koşturarak oyalayabilir.

 
 


 
TANK GÖZÜNDEN


 
 
2. AGONI

aLLMyz.jpg

Yüksek HP sine rağmen bu zindanda ki 3 bossun en kolay olanıdır.HP si genel olarak yıldırım çubuğu mekaniği ile indirilmektedir.


Yıldırım Çubukları (%96-%66-%36) (Normal Mod %70 - %30) : Boss yüzdeleri geldiğinde alanın ortasına atlayacak ve en uzaktaki parti üyesine 2x yıldırım şeklinde alan atışı yapacaktır.Bu alan atışlarının hemen arkasına da uzakta ki kişiye paratonerlere iletmesi için bir yıldırım gönderecektir.Bu uzakta ki seçilmiş kişi alanın etrafında ki 12 adet paratonerlerin yanında durarak kendisine gelen yıldırımı bunlardan 4 tanesine (sağa veya sola) iletecektir.Boss daha sonra yine en uzak parti üyesine atlama yapacaktır.Bu sırada diğer parti üyeleri de yıldırımın iletildiği  4 tane paratonerden yıldırımları alarak bossa atacaklardır.( Her yıldırım vuruşu bossa yüksek darbe vuracak ve üzerinde bir debuff oluşturacaktır.)Boss yine atlama yaptığı yere göre en uzakta ki kişiye 2x yıldırım alanı ve arkasından da paratonerlere ileteceği yıldırım atışını gönderecektir.Bu atıştan sonra boss en uzakta ki kişiye atlama yapmıyor TANK olan karaktere direkt bir koşu yapıyor.Bu koşuyu blockla durdurarak hem kendi üzerinizde ki debuffları temizleyecek hemde bossta biriken debuffları patlatarak yüksek hasar vereceksiniz.Blocklanan boss belirli bir süre zayıflayacak (grab yapabilirsiniz.) ve sonrasında bu evreyi bitirecek bir alan vuruşu yapacaktır.Bu alan vuruşundan kendinizi koruyunuz.
 
 


 
 
* %96 ve %66 evresi aynıdır.

* %36 evresinde ki tek fark yıldırım atışlarının arasında belirli alan vuruşları yapacaktır.Bu alan vuruşları yüksek darbe vuracağından korunmanız gerekmektedir.

* İlk yıldırım iletimi yaptığınız 4 paratoner kullanımdan sonra pasif olacak ve tekrar aktif olmaları için süre gerekecektir.Bu nedenle ikinci yıldırım iletimini bu 4 paratonerden uzak diğer paratonerlerde yaptırmaya çalışın. 
 
3. XANOS

QaaY4k.jpg
 
Xanos bossu zindanın en düşük HP li bossudur ancak marker mekaniği şuana kadar oyunun en zor mark mekaniğidir.
 




Xanos bossun öngörülebilir atakları vardır.Bunlar sırasıyla ;

Kol Savurma : Sağ-Sol kollarını sallayarak alan vurur.

Çapraz Vuruş : Çapraz şekilde bir alan vuruşudur.

Işık Dairesi : Önce bossa yakın iç daire sonra dış daire ve tekrar iç daireyi  kapsayan bir vuruş yapar.

Lazer Işını : Ön ve arkasına doğru bir lazer vuruşu yapar.

Cephe Vuruşu : Önüne doğru dikdörtgen bir alan vuruşu yapar.Bu vuruşta boss CC lenebilir.
 
Bu skilleri kullandıktan sonra boss ya bu saldırıları aynı sırayla tekrarlar yada en uzakta ki kişiye doğru ışınlanır.Işınlandıktan sonra 2 saldırısı vardır.

Karanlık Çukur : Havadan düşen ve önce bossun yanında sonra biraz uzağında patlayan karanlık alanlardır.Bunlardan resist vb. parti koruma skilleriniz ile korunun.

Mızrak Saldırısı : Mızrak ,çivi vb. tarzda yağdırma saldırısı yapacaktır.Bossun önünde bir arada durarak FM bariyer , Summ polen vb. skillerinizle bu saldırıyı da atlatın.

Boss ile savaşırken bosstan aldığınız her darbe için üzerinizde “Darkness” debuffı birikecektir.Bu debuff sizden sürekli HP düşmesine sebep olacaktır.Eğer debuff 25 kez birikirse sizi 10 sn boyunca olduğunuz yere sabitleyecektir.

 
Darkness Debuff
9QQ5zr.jpg

Darkness debuffı temizlemek için kutuları açıldığında bossu 4xKnockdown yapmalısınız.Knockdown olan boss yerden kalktığı anda bir parıltı yapacak ve üzerinizde ki debuffları temizleyecek.Ancak boss bu parıltıyı yaparken karakterinizin yönünün bossa bakmaması gereklidir.Eğer bakarsa direkt ölürsünüz.
 
Marker Bulma (%76-%51-%26-%X) (Normal Mod %70 - %30): Boss ortaya atladığı zaman parti üyelerinden biri marklanacaktır.16m civarında ki herkes marklanabilir.Ancak diğer zindanlarda gördüğünüz gibi karakterde herhangi bir mark görseli olmayacak.Marklanan kişiyi anlamanızın belirli yolları var.

1.Yöntem ;

Işık Kontrolü : Odanın etrafında 4 adet ışık saçan (Eyes of Xanos) cisimler olacak.Bu 4 cisimde markerı belli eden bir ışıkla markera dönük olacaktır.
 
DPPRgl.jpg

Işık Kontrolü


 

Burada markerları aldatacak bir sistem daha bulunmaktadır.Buda her evrede 4 adet cismin yüzünün markera bakmamasıdır.

Normal modda sahte marker mekaniği yoktur.

* %76 evresinde oda etrafında ki 4 cismin yüzüde gerçek markera baktığından dolayı sahte markera herhangi bir yüz bakmamaktadır.

* %51 evresinde oda etrafında ki 3 cismin yüzü gerçek markera bakarken 1 cismin yüzü de sahte markera bakıyor olacaktır.

* %26 evresinde oda etrafında ki 2 cismin yüzü gerçek markera bakarken diğer 2 cismin yüzü de sahte markera bakıyor olacaktır Smile 

(Hangisinin gerçek olduğunu anlamanızın da yine bir yolu vardır.Sahte olan 2 cismin yüzleri markladığı kişiye dönmeden önce 0,5 sn kadar bir süre gerçek olan diğer 2 cisimden önce parlamaya başlayacaktır.)


* %26 dan sonra ki herhangi bir bossun yüzdesin de (muhtemelen %5 ve altı) yine bu evre gerçekleşebilir ve %26 evresi ile aynıdır.

Genel olarak boss ya en yakınında ki kişiyi yada en uzakta ki parti üyesini mark olarak işaretliyor.

Yakın için : Yüzdeleri gelmeden hemen önce tankın en yakında ki kişi olma garantisi için boss atlar atlamaz hatta öncesinde alanın ortasına gelmelidir.Tabii bossun ortaya atlamasının verdiği darbeden de kendisini koruması gereklidir.Potansiyel mark olacağı içinde kendisine bakan yüzleri kontrol etmelidir.

Uzak için : Bir diğer potansiyel marker olan uzakçı kişi de mümkün oldukça bosstan uzakta hatta karanlık alanda kalmalıdır.Normal şartlarda karanlık alanda ayakları bağlanıp kalacağı için burada 5sn lik resist skilleri olan karakterler veya kendisini buz yapabilen FM ler tercihtir.Resist süreleriniz bitmeden önce de marklanıp marklanmadığınızı kontrol ederek aydınlık alana geçmelisiniz.

Diğerleri bossa 5-6m mesafede ne yakın nede cok uzak şekilde yerini almalıdır.
 

2. Yöntem;

Darkness Debuff Kontrolü (5 kişi) : Boss ortaya atladığı zaman 5 parti üyesi aşağıda ki gibi yerlerini almalıdır.
 
DPP9O6.jpg
 
Eğer 1 no lu üye marker olursa ; 2,4,5 no lu üyenin darkness buffları birikmeye başlayacaktır.Bu esnada 3 no lu üyede herhangi bir birikim olmayacaktır.1 ile 3 arasında ki mesafede yaklaşık 18m kadar olmalıdır.Ve 3 no lu üyenin debuffı birikmediğinden dolayı 1 no lu üyeye marker sensin diye söylemesi gerekir.

Eğer 2,3,4 no lu üyelerden birisi marker olursa ; tam zıttında bulunan üyede darkness debuffı birikmeyecektir.Debuff birikmeyen üye karşısındakine marker sensin demelidir.

Eğer 5 no lu üye marker olursa ; etrafında ki 4 üyede de debuff birikmesi olacaktır.

Mark için alana yerleştirilmeyen 6. üyede bossa 5m mesafede durmalıdır.Bu şekilde hiçbir mark olayına dahil olmayacaktır.Boşta kalacağı için de diğer method olan ışıklı cisimlerin markera dönüp dönmediği durumunu kontrol edebilir.


3.Yöntem ;

Darkness Debuff Kontrolü (6 kişi) : Bu yöntem kabul görmeyecek kadar karışık bir yöntemdir ama yine de bulunsun diye anlatıyorum.Konumlarınızı yine aşağıda ki gibi almalısınız.Resme bakarsanız da zeminde ki şekiller pozisyon almanızda yardımcı olacaktır.
 
GBB5G2.jpg

Bu yöntem de 6 no lu üyenin marker olması dışında diğerlerinin marker olması yine 5 kişide ki yöntem gibidir.

Eğer 1 no lu üye marker olursa ; 3 no lu üye dışında ki herkes darkness debuff birikmesine maruz kalacaktır.Yani yine karşınızda ki üyede buff birikmesi olmayacak bu şekilde marker olduğunuzu anlayacaksınız.Görsele bakarak ta karşınızda kaç no lu üye olduğuna bakabilirsiniz.

Eğer 6 no lu üye marker olursa ; 2 ve 3 no lu üyede debuff birikmesi olmayacaktır.

Marker ayarlandıktan hemen sonra boss meditasyon yapma pozisyonuna geçerek etrafında ki yuvarlak cismi kendi etrafında tam tur çevirmeye başlayacaktır.Bu çevirme işlemi bossa her turda %4 Hp verecek ve 3 tur dönüşünde parti wipe yiyecektir.Marker ayarlandıktan sonra tüm parti bossa 4xKnockdown yaparak bu işlemi yapmasını engelleyin.Burda Knockdown kullanmanızın önemi üzerinizde ki debuffları sildirmek içindir.Arkanızı dönmeyi unutmayın.

Sonrasında alanın kenarlarında biri karanlık biri aydınlık olmak üzere (saat 1 ve saat 4 yönünde ) 2 adet yuvarlak alan oluşacaktır.Resime bakabilirsiniz.

 
DPP3Ro.jpg


Marker dışında ki tüm parti üyeleri aydınlık alana girmelidir.Herkes aydınlık alana girdikten sonrada marker hızlıca karanlık alana girmelidir.Marker karanlık alana girdikten sonra tüm alan karanlık olacaktır.Bu olurken tüm parti üyeleri bossu Stun/Daze ile CC lemelidir.Yoksa marker direkt ölecektir.

Bu işlemi de başarılı şekilde yaptıktan sonra boss 5x bir alan saldırısını yapacaktır.Parti koruma skilleriniz ile bu saldırıyıda atlatığınız zaman bossun mark mekaniği burada bitmiş olacaktır.

 
 
Kaynak : Linki görebilmek için giriş yapmanız ya da üye olmanız gerekir.
 

----------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------



Son bossun mark mekaniği oyunda ki en karışık mark mekaniği olarak gösteriliyor.Umarım bende anlaşılır bir şekilde anlatabilmişimdir.Kolay gelsin , bol droplar ...

 
(Son Düzenleme: 24-06-2017, Saat: 21:40, Düzenleyen: Nomu.)
A52E9B.jpg
Linki görebilmek için giriş yapmanız ya da üye olmanız gerekir.
 
Hesap satılıktır.Hesap içeriği ile ilgili ciddi alıcılar PM atarsalar TS üzerinden görüşebiliriz.
#2
Herkes Aydınlık alana girdikten sonramı marker karanlığa girmeli?
#3
(26-03-2017, Saat: 02:54)BladeCeremony Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Linki görebilmek için giriş yapmanız ya da üye olmanız gerekir.Herkes Aydınlık alana girdikten sonramı marker karanlığa girmeli?

Evet.
A52E9B.jpg
Linki görebilmek için giriş yapmanız ya da üye olmanız gerekir.
 
Hesap satılıktır.Hesap içeriği ile ilgili ciddi alıcılar PM atarsalar TS üzerinden görüşebiliriz.
#4
Eline Saglık Abi . Giremiyorum Ama Okudum Big Grin
Gf
#5
Teşekkürler rehber için 1. ve 2. boss mechanic açısından fazla karışık değil gene fail veririz sanırım ilk gün ama, pratik yaparak ve iyice elimiz alışdığı zaman fazla problem olmaz.  Daha öncede twitch youtube vs gördüklerimden yola çıkarak tahmin ettiğim gibi dungeonun en zor olayı sadece marker işi seninde rehber eklemenle iyice aydınlandık diyebiliriz Smile Bakalım marker işi biraz kanser edicek gibi duruyor Sad 
Rehber için tekrar teşekkürler.
#6
(01-04-2017, Saat: 02:42)talihh Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Linki görebilmek için giriş yapmanız ya da üye olmanız gerekir.Teşekkürler rehber için 1. ve 2. boss mechanic açısından fazla karışık değil gene fail veririz sanırım ilk gün ama, pratik yaparak ve iyice elimiz alışdığı zaman fazla problem olmaz.  Daha öncede twitch youtube vs gördüklerimden yola çıkarak tahmin ettiğim gibi dungeonun en zor olayı sadece marker işi seninde rehber eklemenle iyice aydınlandık diyebiliriz Smile Bakalım marker işi biraz kanser edicek gibi duruyor Sad 
Rehber için tekrar teşekkürler.

Teşekkürler.Normal Modunda marker mekaniği yok diye söyleniyor.Belirli Ap de ki oyuncular şimdilik Normal Modu zorlasalar daha uygun olacaktır.
A52E9B.jpg
Linki görebilmek için giriş yapmanız ya da üye olmanız gerekir.
 
Hesap satılıktır.Hesap içeriği ile ilgili ciddi alıcılar PM atarsalar TS üzerinden görüşebiliriz.
#7
Guncelleme bugun kacta gelicek
#8
Son bosun mark evresi hariç basit bir dungeon. O da yüksek dps partide sorun olmuyor dümdüz mechanik yapmadan yağ gibi akıyor hard mode.. F2 info 740+ parti varsa 1-2 istisna hariç mekanik yapmadan düz devam edin..

1. boss = yancıların dizilişi
2. boss = Paratoner atışları
3. boss = aydınlık bölge (debuffu sildirmek için)
(Son Düzenleme: 25-04-2017, Saat: 01:15, Düzenleyen: KRAL.)
#9
(25-04-2017, Saat: 01:15)KRAL Adlı Kullanıcıdan Alıntı: Linki görebilmek için giriş yapmanız ya da üye olmanız gerekir.Son bosun mark evresi hariç basit bir dungeon. O da yüksek dps partide sorun olmuyor dümdüz mechanik yapmadan yağ gibi akıyor hard mode.. F2 info 740+ parti varsa 1-2 istisna hariç mekanik yapmadan düz devam edin..

1. boss = yancıların dizilişi
2. boss = Paratoner atışları
3. boss = aydınlık bölge (debuffu sildirmek için)

Ben bile konuyu hazırlarken son bossun çok zor olacağını hatta random parti ile denenmemesi gerektiğini bile düşünmüştüm.Ama özellikle normal modda yapılan zindan hiçte anlatıldığı gibi zor değilmiş.Buraya çok nerflenerek gelmiş bu belli.Tabii birde hard modun da artık 6 kişi olduğunu düşünürsek hard modda bile zorluk derecesi iyi bilen bir ekiple çok sıkıntı olmuyor.

Edit : 3.boss ta debuff silmek için konuda anlatıldığı gibi bossun knockdown yapılması gerekiyor.Hatta burada bile eğer buff çok birikmemişse ilk kutulara stun atıp grab vb. skiller ile dps devam ediyorlar 2. kutulara knockdown yaparak buff siliyorlar.
A52E9B.jpg
Linki görebilmek için giriş yapmanız ya da üye olmanız gerekir.
 
Hesap satılıktır.Hesap içeriği ile ilgili ciddi alıcılar PM atarsalar TS üzerinden görüşebiliriz.
#10
Hard mod son boss fake harici pek zorlayan birşey yok
(Son Düzenleme: 26-04-2017, Saat: 18:06, Düzenleyen: Teru.)


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
  Rehber Naryu Foundry
Yazan: Nomu
Yorumlar: 9
Okunma: 2,203
Son yorum: Nötron
12-06-2017, Saat: 17:55
  Naryu aura ? drop
Yazan: mangolupasta
Yorumlar: 5
Okunma: 1,400
Son yorum: hidden41
06-04-2016, Saat: 00:52

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi

Blade & Soul Türkiye

Blade and Soul Aksiyon ve Dövüş Sanatlarının Mitoloji ile Birleştiği bir MMORPG Oyunudur.

Class Rehberleri,Build Yapılandırmaları,Craft ve Quest Rehberleri,Client Download..