Üye OlTwitter İle BağlanFacebook ile Bağlan
Yukarı

Konuyu Oyla:
  • Derecelendirme: 5/5 - 1 oy
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Rehber] Irontech Forge
#1
Selam Arkadaşlar ;

28 Haziran güncellemesi ile gelecek olan yeni zindanımızı yabancı kaynaklar ve videoalardan edindiğim bilgiler doğrultusunda açıklamaya çalıştım.

 
Irontech Forge
 
XXLZ15.jpg


 
1. Iron Monkey




* Summon Automatons (Yancılar)

Iron Monkey bildiğimiz Ogong'un hemen hemen aynı hareketlerini yapmaktadır.(tanklar için) Bu hareketlerden bir süre sonra ortaya atlayarak aşağıda gördüğünüz şekildeki gibi yancılar çağıracaktır.
 
ZE7yvZ.png

Boss bu esnada en uzaktaki parti üyesini hedef alarak ona bir yıldırım gönderecektir ve yıldırıma maruz kalan üye Lightning buff alarak extra atak gücü kazanacaktır.Bu yıldırım hedef üye dışında yanındaki 2 kişiye daha sekebilir.Yani bu 3 yıldırım alan kişi yancıları hızlıca kesme görevini üstlenebilir.Eğer hızlı bir şekilde kesilmezlerse bossa HP yenileme yapacaklardır.

Boss yıldırım gönderme işlemi yapıktan sonra bir alan saldırısı yapacaktır.Parti koruma ile korunmanız gerekmektedir.

Alan saldırısından sonra boss tank karaktere bir mark verecektir.Bu mark 5 sn den geri sayacak (kafanızın üstünde görünecektir) ve sonrasında patlayacaktır.Patlama alanı geniş olduğundan eğer üzerinizde boss yıldırım attığı zaman extra atak gücü veren lightning buff varsa tek vuruşta sizi öldürecektir.(Normal modda değişebilir.)

Markı verdikten sonra boss yine en uzaktaki kişiye atlama yapacak ve
atladığı yere göre en uzaktaki kişiyi kendine çekecektir.Bu esnada CC kutucukları açılacak 4x Stun,Daze vb. skiller ile bossu CC leme yapacaksınız.Eğer CC lenmez ve boss birini çekerse çekilen kişi kendisini resist skilleri ile koruyabilir.Aksi halde tek rakibi THY olacaktır ^^

Burada dikkat etmeniz gereken en önemli konu bossun çektiği uzaktaki kişinin bomba markını alan Tank olmamasıdır.Eğer tank çekilirse bomba yanınızda patlayacağı için Lightning buffı olan 3 kişiyi öldürme ihtimaliniz olacaktır.

Bu çekme işlemi Summon Automatons evresinin bitmesidir.Bundan sonra yine normal saldırılara geçecektir.


* Lightning Rod Jump (Atlama)

(Bu evre için A ve B diye adlandırdığım 2 parti üyesi gerekmektedir)

Normal saldırılarından  sonra boss yine ortaya atlayacak ve en uzaktaki A parti üyesini arayarak ona yıldırım gönderecektir.Bu yıldırımı , A üyesi en uzak köşede tek başına alacak ilk anlatılan gibi paylaşmayacaktır.Yıldırımı alan A üyesinin üzerinde 3x yıldırım koruması olacaktır.


Burada dikkat etmeniz gereken en önemli konu yıldırımı alacak A üyesinin önceki evreden yıldırımları paylaşan 3 kişiden biri olmamasıdır.Bu 2 yıldırım buffı üst üste geldiğinde üyeyi anında öldürecektir.

Boss yıldırım gönderdikten sonra en uzaktaki kişiye atlama yapacak ve yıldırım alanı oluşturacaktır.(Bu kişinin seçilmiş olan A üyesi olması gerekmektedir) Bu ilk atlamadan sonra A üyesinin tam zıttında alanın diğer köşesinde duran B üyesine atlama yapacaktır.Bu süreç toplam 6 atlama kadar sürecektir.(Aşağıdaki şekle bakabilirsiniz)
 
VMvjAv.png

Burada dikkat etmeniz gereken en önemli konu A ve B üyesinin atlama yapıldığında yerde oluşacak alanları üst üste getirmemeleridir.Bunun içinde en uygun olanı ikisininde bu atlamaları saat yönünde dönerek yapmalarıdır.Eğer bu alanlar birbirleri ile çakışırsa parti wipe yiyecektir.

Boss 6. atlamayıda yaptıktan sonra (A ve B dışındakilerin orta alanda durduğunu düşünürsek) en uzaktaki A üyesini yakalayacaktır.Bu üyenin üzerinde evre başlangıcında aldığı yıldırım buffı olduğundan bu buff bossa transfer edilecektir.Buff sayesinde boss sersemleyip zayıflayacak ve %13 lük (değişebilir) bir HP kaybı yaşayacaktır.
 
Dikkat edilmesi gerekenler ;

- Bossun öncelikle A üyesine atladığından emin olun.Bunun içinde B üyesi A'ya nazaran biraz daha yakında kalmalıdır.

- A üyesinin üzerinde Lightning buff olacağından dolayı atlamalarda yerde oluşan alanlardan etkilenmemelidir.Etkilenirse direk olarak ölecektir.Bu nedenle de atlamalardan kendisini korumalı ve alanda gezmelidir.

- A ve B üyeleri dışındakiler bu evrede alanın ortasında durarak olaya müdahil olmamalıdır.
 

Final Boss: Chief Mechanizer Yoong





Bossun saldırı evrelerini anlatmadan önce bu aşamadaki özel renk mekaniğinden bahsetmek gerekiyor.Her evrede boss alanın saat yönüne göre 4 - 8 - 12 yönünde renkli şekilde gölgelerini çıkaracaktır.Ve aynı zamanda etrafında bir kalkanda oluşturacaktır.Renkli gölgeler ve kalkanların düzeni şu şekildedir;

Evre 1 :

Gölgeler > Mavi + Sarı + Rastgele

1. kalkan Mavi
2. kalkan Sarı

Evre 2 :

Gölgeler > Mavi - Kırmızı - Rastgele

1. kalkan Kırmızı
2. kalkan Mavi

Evre 3 :

Gölgeler > Sarı - Kırmızı - Rastgele

1. kalkan Sarı
2. kalkan Kırmızı

Rastgele : Mavi - Sarı - Kırmızı

Boss bir yıldırım saldırısı ile size ve yakınınızdaki toplamda 3 kişiye bu renk bufflarını vermektedir.Kalkan ve gölgelere sadece aynı renkteki buffı alan üyeler hasar verebilir.Farklı renkteyseniz veya hiç renginiz yoksa vuruşlar size geri tepecektir.Hangi rengi bosstan alacağınız da bossun yıldırım buffından kaç darbe yediğinize bağlı olarak değişecektir.

1 darbe :
Mavi buff - Zamanla hasar alma
2 darbe :
Sarı buff - İyileşme gücünüzü azaltır.
3 darbe :
Kırmızı
buff - Extra atak gücü sağlar.

Bu boss için çok farklı stratejiler vardır.Burada sadece en uygunu olandan bahsedeceğim.Öncelikle görevler için parti üyeleri atamanız gerekmektedir.


(L) Lider : Renklerin nasıl alınacağına karar verendir.Kendisi de renk alabilir.
(R1) : 1. rengi alan, tercihen uzakçı bir karakter
(R2) : 2. rengi alan , tercihen uzakçı bir karakter
(R3) : 3. rengi alan
(T) Tank : Herhangi bir renk alması gerekmez.
(F) Fasülye : Herhangi bir görevi yoktur ^^


Bossun normal saldırılarını tankların çok iyi bir şekilde ezberlemeleri gerekmektedir.Çünkü yaptığı bazı hareketler tankı Knockdown yaparak ardından gelecek olan mekaniği engelleyebilmektedir


Evre 1 :

Gölgeler > Mavi + Sarı + Rastgele

1. kalkan Mavi
2. kalkan Sarı


Boss normal saldırılarını yaparken bir uyarı ve mesaj gelecektir.Bu uyarıyla birlikte en uzaktaki üyeye (R1 olmalıdır) atlayacaktır.Bu atlamadan sonra Lider , Tank ve Fasülye bossa doğru yönelecektir.Boss buradan en uzaktaki üyeye (R2 olmalıdır) ilk zincirleme yıldırım buffını gönderecektir.Bu buffı alan üyeler yan yana duran R2 ve R3 olacaklardır.Ancak R2 nin biraz daha uzakta durarak ilk buffı alması gerekmektedir.(Resime bakabilirsiniz.)
 
ZE7lZz.png

Bu zincirleme yıldırım buffı uzaktaki üyeler arasında sekerek yayılacaktır.Yani R2 > R3 > R2 şeklinde buffa maruz kalınacaktır.Bu buffa 1 kez maruz kalan üye yukarıda da belirttiğim üzere Mavi buff , 2 kez maruz kalacak olan üyede Sarı buffa sahip olacaktır.(Bu evreyle ilgili değil ama 3 kez maruz kalan üye Kırmızı buff alır.)

Bundan sonra boss normal saldırılar düzenleyecek ve 1. evrenin ilk kalkanını üzerinde gösterecektir.Bu kalkan yine yukarıda anlattığım gibi
Mavi olacaktır.Mavi buffa sahip üyenin bu kalkanı 15 sn içinde hasar vererek kırması gerekmektedir.Aksi takdirde boss kalkanı emerek güçlenecektir.

Eğer boss 3 kez kalkan emerse parti wipe yiyecektir.

Bossun normal saldırılarından sonra yine bir uyarı ve mesaj görünecektir.Bu uyarıyla birlikte en uzaktaki üyeye (R2 olmalıdır) atlama yapacaktır.Bu atlamadan sonra R3 , Tank ve Fasülye bossa doğru yönelecektir.Boss bu atlamadan sonra ikinci zincirleme yıldırım buffını (R1 üyeye) gönderecektir.Lider kişinin burada bir karar vermesi gerekmektedir.Çünkü bu evrede gölgeler yukarıda belirttiğim üzere 4 - 8 - 12 yönünde çıkmak üzere etrafınızdaki çemberlerde renklerini önceden yakacaklardır.

* Eğer gölgelerin renkleri Mavi - Sarı - Kırmızı şeklinde görünürse Lider kişi bossa yaklaşıp R1 üyenin tüm yıldırımı yiyerek Kırmızı buffı almasını sağlamalıdır.

* Eğer gölgelerin renkleri Mavi - Sarı - (Mavi veya Sarı) şeklinde görünürse Lider kişi R1 in yanında kalarak yıldırımları paylaşmalıdır.(Resime bakabilirsiniz.)
 
0Bm3zW.png

Bu evreden sonra boss en uzaktaki kişiye bir yıldırım alanı atacaktır.Ve sonrasında da üçüncü zincirleme yıldırım buffını gönderecektir.Bu üçüncü buff herhangi bir kişiye rastgele gönderilmektedir.

Burda dikkat edilmesi gereken en önemli konu yan yana durmamanızdır.Daha önceden üzerinizde bir renk var ise bossun gönderdiği yıldırım buffı size 3 kez çarparak tekrar aynı renginize dönmenizi sağlayacaktır.Eğer yan yana durarak paylaşım yaparsanız üzerinizde ki renk değişerek tüm planlarınızı bozabilir.

Üçüncü zincirleme yıldırım buffından sonra 3  gölge de ortaya çıkacaktır.Sahip olduğunuz renk bufflarına göre gölgelere hasar verip öldüreceksiniz.

Bu 3 gölgeninde kendilerine ait saldırıları olacaktır.


Mavi : Etrafta yıldırım alanları oluşturacaktır.
Sarı : Parti üyelerine yıldırımlar atacaktır.
Kırmızı : Tüm partiyi etkileyecek bir çekim yapacaktır.

En önemlisi
Kırmızı olanın saldırısıdır.Bu saldırılar önceden belirlenebilir.Eğer CC yapabiliyorsanız yapın veya kendinizi koruyun.

Bu aşamadan sonra boss 2. kalkanını üzerinde gösterecektir.Kalkanın rengi
Sarı olacaktır.Sarı buffa sahip üye gölgenin HP sini hızlı bir şekilde %1 e indirdikten sonra hemen bossa yönelerek kalkanını kırmalıdır.

3 gölgeninde HP si %1 olduğunda patlayacaklar ve yüksek hasar vereceklerdir.Parti korumalarını kullanabilirsiniz.


Eğer 3 gölgeyi HP %1 yaparak patlatıp, patlamalardan da kurtulursanız bundan sonra bossun yapacağı "Havoc Attack" alan saldırısından korunmanız için size buff verecektir.Eğer gölgeler öldürülmezlerse bossun bu alan saldırısı partiyi wipe edecektir.

Boss bu alan saldırısından sonra 5 sn zayıflayacak ve uyandığında yine bir alan saldırısı yapacak.Bu alan saldırısından zıplayarak kaçabilirsiniz.Ardından boss 3 adet yıldırım alanı oluşturacak ve tüm üyelere Martial Dance saldırısı yapacaktır.Kendinizi koruyunuz.
 
Bazı Notlar ;

- Tüm renk buffları Havoc Attack alan saldırısından sonra silinecektir.

- Öldüğünüz zaman renk bufflarını silinecektir.

- Gölgeler %1 HP ye geldiklerinde patlamadan önce vücutlarıyla bir animasyon yaparlar.Bunu takip ederseniz patlamalar için önceden önlem alabilirsiniz.


Evre 2 :

Gölgeler > Mavi - Kırmızı - Rastgele

1. kalkan Kırmızı
2. kalkan Mavi


Bu evrede bossun üzerinde göstereceği ilk kalkanın rengi Kırmızı olacağından dolayı yıldırım buffına maruz kalacak (R2) üye yanlız olmalı ve 3 saldırıyıda karşılayarak Kırmızı renk buffını almalıdır.(Resime bakabilirsiniz.)
 
ZE7lpG.png

İkinci ve üçüncü evrelerdeki sistem yine aşağıdaki resim gibi olacaktır.Gölgelerin ortaya çıkmadan önce görünen renklerine göre Lider kişinin dağılım yapması gerekmektedir.
 
lWvARJ.png

* Eğer gölgelerin renkleri Mavi - Kırmızı - (Mavi) şeklinde görünürse Lider kişi zincirleme yıldırım bufflarını R1 ve R3 ile paylaşarak 3 üyede Mavi buff almalıdır. (Sağ bölüm üst şekil)

* Eğer gölgelerin renkleri Mavi - Kırmızı - (Sarı) şeklinde görünürse Lider kişi yerinde kalarak R1 ve R3 ün ikinci zincirleme yıldırım bufflarını paylaşmasına izin vermelidir. (Sağ bölüm sol şekil)

* Eğer gölgelerin renkleri Mavi - Kırmızı - (Kırmızı) şeklinde görünürse Lider kişi yerinde kalarak R1 ve R3 ün ikinci zincirleme yıldırım bufflarını paylaşmasına izin vermelidir.Ancak hemen arkasından gelecek olan üçüncü yıldırım buffını almak için en uzakta durmalı ve gelen 3 zincirleme yıldırım saldırısınıda alarak Kırmızı buffa sahip olmalıdır. (Sağ bölüm sağ şekil)

Bossun üzerinde göstereceği 2. kalkan
Mavi olacağından Mavi buffa sahip üye ilgili gölgenin HP %1 e indikten sonra hızlı şekilde bossa dönerek kalkanı kırmak için hasar vermelidir.


Evre 3 :

Gölgeler > Sarı - Kırmızı - Rastgele

1. kalkan Sarı
2. kalkan Kırmızı


Eğer ilk 2 evreyi sıkıntısız yaparsanız 3. evreye gerek kalmayacağı belirtilmiş bu nedenle de çok fazla açıklama yapılmamış.İlk 2 evreye göre daha karışık olduğu belirtilmiş.Herhangi bir görsel ve açıklama yok ama kısaca belirtmek gerekirse ;

İlk zincirleme yıldırım saldırısını R2 ve R3 üyeleri paylaşacaklar.R2 en uzak karakter olarak Sarı buff almalı ve bossun açacağı ilk Sarı kalkanı kıracak buffa sahip olmalıdır.

İkinci zincirleme yıldırım saldırısı için ;


* Eğer gölgelerin renkleri Sarı - Kırmızı - (Mavi - Sarı - Kırmızı) şeklinde görünürse R1 üye tek başına yıldırım saldırsına maruz kalarak Kırmızı buff almalıdır.

Üçüncü zincirleme yıldırım saldırısı için ;


* Eğer gölgelerin renkleri Sarı - Kırmızı - (Mavi) şeklinde görünürse herhangi bir üye tek başına yıldırım saldırısına maruz kalarak Kırmızı buff almalı veya üzerinde renk buffı varsa aynı rengine dönmelidir.(Fasülyeyi yollayında bir işe yarasın ^^)

* Eğer gölgelerin renkleri Sarı - Kırmızı - (Sarı) şeklinde görünürse Lider ve R3 yıldırım saldırısını paylaşacaklardır.(R3 üye ilk saldırıda Mavi buff aldığından Lider en uzak durarak Sarı buff almalı R3 üyede alacağı tek darbeden dolayı Mavi > Sarı olmalıdır.

* Eğer gölgelerin renkleri Sarı - Kırmızı - (Kırmızı) şeklinde görünürse Lider tek başına yıldırım saldırısına maruz kalarak Kırmızı buff almalıdır.

Bossun üzerinde göstereceği ikinci kalkanın rengi Kırmızı olacağından Kırmızı buffa sahip üyelerden biri  bu kalkanı kırabilirler.


 
Kaynak : Linki görebilmek için giriş yapmanız ya da üye olmanız gerekir.

EU/NA serverlarına geldiği zaman bazı farklılıklar olabilir.Özellikle Normal Mod rehberde anlatılandan çok daha kolay , Hard Mod ise pek sanmasamda çok daha zor olabilir.Ama genel anlamıyla mekanikler bu şekildedir.

Umarım doğru bir şekilde anlayıp , açıklayabilmişimdir.Şimdiden kolay gelsin , bol droplar...
(Son Düzenleme: 16-08-2017, Saat: 12:59, Düzenleyen: Nomu.)
A52E9B.jpg
Linki görebilmek için giriş yapmanız ya da üye olmanız gerekir.
 
Hesap satılıktır.Hesap içeriği ile ilgili ciddi alıcılar PM atarsalar TS üzerinden görüşebiliriz.


Konu ile Alakalı Benzer Konular
Konular Yazar Yorumlar Okunma Son Yorum
Information Rehber Irontech Forge Güncellemesi Detayları
Yazan: IronicaS
Yorumlar: 0
Okunma: 266
Son yorum: IronicaS
30-06-2017, Saat: 23:22

Hızlı Menü:


Konuyu Okuyanlar: 1 Ziyaretçi

Blade & Soul Türkiye

Blade and Soul Aksiyon ve Dövüş Sanatlarının Mitoloji ile Birleştiği bir MMORPG Oyunudur.

Class Rehberleri,Build Yapılandırmaları,Craft ve Quest Rehberleri,Client Download..